Thursday, April 11, 2013

My Best Fren Wedding - Part 2

Assalamualaikum wbt...

Reception Ili & Ansar @ Taman Botani, Putrajaya 7 Apr 2013 (26 jamadilawal 1434H)

Hmmm  tugas dan tanggung jawab rasmi pada hari tersebut adalah menjadi pengapit...
btw, saya ne kan selekeh serta cepat gabra... siap boleh cakap kat ili,
me : boleh tukar buat kerja lain tak? angkat hidang ke? ish aku segan ne...
ili : banyak ar ko punyer angkat hidang..

hahaha... ok, saya sampai kat shangrila teman ili bersiap (padahal beliau dah siap dah)... saya bukan reti nak tolong pakai veil lah, tudung bagai kat orang... sendiri pun comot jer... hehehe... tapi seriously tak tipu saya sangat segan kot jadi pengapit beliau... Memandangkan saya jadi pengapit beliau, maka saya tak boleh pegang kamera di awal waktu, dan the best part is, saya lupa nak minta tolong inchi inchi photographer guna kamera saya dan ambilkan gambar...  but i think gambar i ada kot dalam kamera diaorang tapi opkos lah belum dapat lagi. Saya hanya sedar saya tak ada gambar sendiri dalam kamera sendiri malam tu masa tengah transfer gambar... sedey gler dalam hati...
bila cakap kat mak...
ma say : "lah, kalau dah kamera sendiri ada gambar sendiri, baik tak usah jadi photographer... ne photographer tak ikhlas ne...."...
me : hahaha padan muka saya... ;-)

btw... selepas menjadi pengapit, saya ambil kamera dalam bonet dan memulakan aksi sebagai photographer... thanx to Mr. Shahril Mustapha, Mr. Ben and Mr. Nan (i tak der link beliau) atas perkongsian ilmu dengan saya ttg photgraphy dan cara2 menggunakan kamera dengan lebih baik... Saya budak baru belajar... huhuhuhu... so gambar2 yang saya ambil di Putrajaya rasanya lebih ok berbanding di Ipoh...
(gomene Ili)...


ok, papan tanda ne i jumpa kat simpang rumah (kt trafict lite) masa otw nak p shangrila... siap berenti kat tengah tuh pe snap gambar tapi guna handphone i yang dah jatuh banyak2 kali ne, so kureng lah sket kualiti... kamera i letak kat belakang, kang by the time nak capai, sesia kena marah ngan kete belakang, walhal dah kena hon pun time ne... hehehe...
selalu tengok sign board orang jer, ne tetiba ada orang yang kita kenal rasa cam... eeeeiii bestnya...
tapi kalau nama sendiri, lagi best kot... muahahahahaha.... poyo betul.... ok lah... jom layan gambar selepas official task ended...
 
her parents...

her cousins...
 

her big n happy sempoi family.
eh, adalah gambar i secoit kat situ....
hehehehe....
rasanya nan kot amek kan...tqui tqui...

her aunties

didi

didi and toksu kot?

didi lagi... hehehe

international kot garden wedding kawan i ne... hehehe
 


tak pasti siapa, tak diaorang ne sangat ceriaaaaa...
 

her sister - anyah...
syirah tak nak senyum langsung...
sedih mak su ili dah kawin...
apa lah syirah ne... ok apa dapat paksu baru ;-)
kids... biasalah kan... hehehe
 
her nephew, ahmad...
he want my camera actually...
hehehe

...with their parents...
 
...with their family...

...her family...
 
...ganas betul lah budak sorang ne...

i like this one too...
ili... sila rajin memasak okey...
 
 
ansar's auntie

kawan mak ansar (if tak silap)
happening betul aunties ne...
(*_*)
 
with his brother...

semangat dia cakap kat ili;
"kak, nak pinjam bunga boleh tak?"
alahai... comel betul lah si ali ne...
(*_*)
macam kate n will lah pulak.. hehehe...
 
and now, saja2 ikut inchi inchi photographer wat outdoor.
tapi i dah tak ada mood time ne... letih.. hehehe...
 




...saya suka picture ne...
...dan juga ini...
 

ne lah inchi inchi photegrapher...
 
 
dan bawah ne... hehehe...
i cedok kat FB ili...
 
 
boleh lah ada buat kenangan....
tapi aku rasa dua2 pengapit ne ting tong...buat rosak gambar jer...
muahahaha....
 
 
akhir sekali, buat ili...
saya sayang kamu...
selamat pengantin baru...
 
Semoga Allah merahmati Ili dan Ansar...Semoga Allah rezekikan kalian kebaikan dan kesejahteraan didunia dan akhirat
Semoga Allah menjaga mu selalu di 'sini', di 'sana' dan di mana-mana jua...
saya sayang kamu tahu... Jangan lupakan sahabat mu nan seorang ini...

Semoga kalian berbahagia dan selamat di dunia dan akhirat, di 'sini', di 'sana' dan di mana-mana jua... Semoga Allah sayang kita semua selalu... Ameen...

 
Ok.... itu jer yang sempat di edit...

stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH.... hehehehe....
********************

salam sayang semua...nhhas...
 

No comments:

Post a Comment

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)