Monday, January 20, 2014

Bandar Taman Syurga - city of peace and love

Assalamualaikum wbt...

(2 in 1 entry today ya.... ;p )

1st. n foremost...saya nak minta maaf kat Ummi Ros dan Kak Zakie sebab kita tak bawak akak2 sekalian mendarat kat sydney lagi... okay... sebelum saya meneruskan entri tentang sydney,(sebab tak siap2 lagi edit gambar lantaran kerja yang banyak), saya nak kongsi satu informasi yang saya berdoa semoga ianya memberi manfaat dan agar kalian turut mendoakan saya dapat menjadi sebahagian daripada penghuni di "Bandar Taman Syurga - city of peace and love"...
Melihat kepada prospek pembangunannya... saya cuma tak sabar nak balik cakap kat mak.... "kan betul kita kena jadi kaya... or at least i still want to marry rich Muslim man - pls say ameen mom... hehehe..." .... (owh fawwaz husaini in a doa - pls read 13JAM A380 and you'll know who is FH that i mentioning here... hehehe)...

BTW, back to the story, alhamdulillah... all praise to Allah yang mengilhamkan anak2 sedara comel saya berada di BBIM so that n there we know that BBIM in a making of Raudhah City - city of peace and love... owh... saya mahu jadi sebahagian daripada penghuni disitu.  doakan agar saya mampu... financially and physically and all aspects that its need to buy a property and raise an islamic family in there... (walau pun tak ada anak pun nak raise lagi....hehehehe...) dan semoga betul2 dapat masuk syurga firdaus yang Allah janjikan kelak... Insya Allah... ameen...ameen....

Kenapa city of peace and love ne nak dilaksanakan?  Jom kita bagi statistik sikit (memandangkan saya ne statistician.... ;-) )

Mengikut sumber,  stok penduduk muslim diseluruh bumi ini dalam anggaran 1.5 billion (daripada anggaran 7 billion penduduk dunia).  Kalau kita buat ratio 1:5 untuk nisbah keluarga - maka anggaran nya dalam 300 milion keluarga islam terdapat diseluruh donya yang fana ini...  Maka BBIM telah diilhamkan oleh Allah SWT to come out with this islamic city for us to live in real islamic environment and go back to fitrah.... 

Memandangkan city of peace n love ne tak siap lagi - saya membayangkan ianya akan jadi ala-ala citer syukur 21 tu... ha sapa ingat citer tu? kalau tak ingat pergi taip kat google okay ...
(google - all in there, in the air and in everywhere - 
tag line baru google yang saya reka ;-) 

okay, erm nak cerita pun - nanti saya copy paste daripada website mereka juga... so apa kata, who ever interested to find more about Raudhah City - please read it here ... http://raudhah-city.com/




sekali lagi... please keep me in your doa agar saya mampu memiliki aset/ rumah di sini dan menjadi sebahagian penghuni di sini dan erm boleh doakan dapat jodoh macam FH juga tak ? ;-)  Insya Allah...  okay... semoga bermanfaat semua... Insya Allah....

love uols lillahitaala... 


till we meet again, Insya Allah...
 stay tune, stay alive, stay healthy, stay happy and stay away from masalah okay....

loves....nhhas....

p/s:  ummi ross, kak zaki... jom saya bawak akak2 sekalian mendarat ....  ke sydney... airport dia (Sydney (Kingsford Smith) Airport) memang tepi laut...located next to Botany Bay... its a harbourkan... well itulah dianya - hahaha... gayat weih... salah landing memang "kelaut"   sungguh ler jawab nya... tapi alhamdulillah... nhhas airlines.com memang menggajikan pilot yang bagus2... jua... hehehe....









okay... untuk entry sydney selanjutnya... Insya Allah.. akan di hapdet dari semasa ke semasa...
doakan saya ada masa... Insya Allah...

till we meet again, Insya Allah...
 stay tune, stay alive, stay healthy, stay happy and stay away from masalah okay....

loves....nhhas....

6 comments:

  1. 1. Moga impian terlaksana. Doa kakak utk semua muslimin-muslimat. Kakak rasa rata-rata mengimpikan yg begitu.

    2. Oh dah mendarat juga rupanya ye. Kakak ingatkan atas awan aje hahaha... OK kakak tunggu next N3.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...
    Awak nk join contest kte kan??? Boleh jer..instead of awak share kt FB...awak share lah kt blog..ok???

    ReplyDelete
  3. Waa..jom2 kita pakat kumpul duit nhhas, kita beli rumah kat situ, kita berjiran, moga2 termakbul impian.
    Haha..Fawwaz Husaini,jutawan idaman ye?, moga2 bertemu jodoh seperti yang diimpikan.
    hehe..akhirnya landing juga kita ye, comelnya gambar berdua tu, riang-ria.

    ReplyDelete
  4. cantiknyaa sydney sis..laut biru sgttt..sy da bli tiket gold coast..nnt boleh tny huda utk process visa an d etc. :)

    raudhah ni buat ara mana in malaysia? mcm best la klu dpat bli rumah sebijik kat sini..hehe

    ReplyDelete
  5. yeayyyy...ummi kenal fawwaz.... hehehe... (ntah ler ummi, kena ukur baju dibadan sendiri juga...layak ke tidak... hehehehe....)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, salam kenal..nickname kita hampir sama..

    tertarik dgn the proposed Raudhah City..semoga cepat dilaksanakan kerana selama ni developer bangsa asing yg buat layout township..

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)