Monday, July 15, 2013

jom cerita semua....(hadiah...Quran Pen. Kek...drive thru bubur lambok dan erm....)

Assalamualaikum wbt....
Salam 6 ramadhan....

alhamdulillah tahniah buat semua sebab sampai kepada 6 ramdhan ini...Dah buat sujud syukur ke belum?  sebab Allah dah panjang kan usia kita untuk sampai ke hari ini....(*_*)

Hmmm semoga pencapaian kita adalah lebih baik daripada hari2 sebelumnya....

Lamanya tak tulis belog... banyak menda nak tulis dan dah deraf, tapi saya sangat bizi sebab dah naik taraf jadi bibik...hehehehe... disamping banyak komitment kerja yang lain...

hmmm jom tengok apa yang saya sempat cerita dalam 1 entri laju2 ne....

1. terima kasih kak anim.....


Sebab bagi kita ole-ole dari Beijing... hehehehe. Iols masuk contest tahu... tapi contest suka2 ja... memeriahkan belog kawan yang dah sedia meriah...
thanx kak anim.... i love u lah kakak.... i suka sugguh... masuk contest unta dapat hadiah panda... comel lah bukan... hehehehe... sangat bermanfaat panda ne... comel...seriously saya suka....
pesanan kepada pengguna kereta saya... jangan curik cilok panda saya okey... saya letak dalam kereta...

2. thanx ili baju dari london...
hoi lama sungguh dah dak ili ne bagi baju ne... tetiba baru rasa nak tempek dalam belog... mihmihmih... dak ili ne kalau p jalan2 mana2 memang suka beli kan saya baju dan fridge magnet (tanpa gagal)...
dak ili... sila lah bagi lagi ya... love u ili.... jazakillah.... saya dapat 2HELAI tau baju dari london... 3 bijik fridge magnet.... dalam hati: sian dak huda ne... bila lah nak sampai london....




3. jom beli al-Quran yang ada pen
okey... tetiba saya teringat lawak Dr. Basit semasa pergi kuliah memburu pintu Ar-Rayyan (30 Jun 2013) yang lalu @ UIA....  Kata beliau "di zaman Pen pun boleh baca Quran, kalau ada lagi manusia yang tak boleh baca Quran, itu boleh kah saya nak klasifikasikan sebagai 8 keajaiban di dunia?"
hehehehee... pastu beliau pun gelak sekali...

ok... Pen Quran ne.... erm tak ada kena mengena (setakat yang saya tau lah) dgn Dr. Basit....
Quran pen ini di promosikan oleh salah seorang guru Quran saya (ustaz tarmizi abdul rahman)...
saya tau dah dari awal semester 2 hari tu beliau maklumkan yang belaiu sedang final touch up untuk quran pen ne...
waaaahhhhh.... dah lama tak jumpa beliau dalam kelas, so sabtu lepas kami talaqi dan taranum ngan beliau, terus lah beliau bawa dan promote... eh sempat dah kami demo....  main ngan pen ustaz ne....

hmm apa yang best pasal pen Quran ne yang saya yakin nak beli??? (sbb saya barang2 elektronik dan Quran ne, tak pasai lah nak beli sebarang2... kang beli versi yang salah, hah camna? )

1.  sebab salah seorang Qari dia guru saya... so saya yakin dengan kualiti bacaan belaiu sama lah kan macam di ajar dalam kelas...Insya Allah.

2.  sebab dia BUATAN MALAYSIA, dirakamkan khas untuk pen Quran ne...company ne buat atas tuntutan fardhu kifayah....
bukan rakam time imam solat tarawih ok.... pastu semua made in malaysia (i don't like things made in china ... sorry china)... because of the bad n tipu Quality....

3.  WARRANTY 1 tahun seperti tertulis kat kotak, tapi ustaz cakap 5 TAHUN... (so yang ne i tak sure, i kena check balik) ...
ne jiran sebelah cubic saya beli tah bila, produk tak sure made in mana, dan mahal (sama ada last year atau awai tahun ne), pen dah rosak dah... pastu saya tanya "bihtu ang buat apa ngan pen tu? p lah tukaq"...
dia pun jawab balik "nak tukaq kat mana?"...
"mana saya tau, ang yang beli.. tak ada waranty ka"....
dah sudah... haru lah bukan kejadian tersebut....
so ustaz habaq waranty 5 tahun dan kami pun dah bagitau, kalau pen rosak, kami cari ustaz, boleh ya? hehehehe....tapi nnt i confirma balik lah warranty dia brapa tahun sebenarnya... cam tak caya lak 5 tahun... hehehehe...) angpa hubungi syaqira tech sendiri pun boleh... alamat kt picture bawah k.

4.  oklah last.... HARGA DIA RM200 jer... apa??? iya rm200 ja....
tak tipu....  so apa lagi... jom pakat2 beli ramai2... 

untuk produk review, saya bagi minggu depan, Insya Allah (setelah saya dapat saya nyer order ea... tak dapat lagi ne....abes stock berebut ngan kak liza... hahahaha... saya kan tak suka berebut, so kalah sebelum bertanding.... huhuhuhuhu....)  ne saya sempat ambek gambar menggunakan henpon saya yang dah jatuh ratusan kali dan pada hari kejadian tiada bateri pulak tu, so ini ja lah kualiti yang den dapek....

so ada nyatakan KELEBIHAN.... SENARAI QARI.... PAKEJ dalam pack ne ... alamat syarikat yang buat ne.... dibuat oleh Syaqira Technologies

the box cover (front)

the box cover (back)

the kelebihan
 
the pakej....
 
ada disertak kan booklet Tajwid yang hang boleh suruh pen tu bacakan ... contoh kalau selama harine ang baca buku tajwid dia cakap, ikhfa tu "sembunyikan nun", jenuh dah ang pikiaq camna nak sembunyikan nun tu, nak p kelas ang malas tak berkesempatan, so at least ne boleh membantu lah kali ini... AGAIN2... Saya tak suruh lah angpa p berguru ngan pen pulak... p berguru ngn guru yang muktabar lah weih... mana boleh belajar dengan pen, lebai google n tok guru wikipedia.... adei.....
p kelas p kelas... cari guru......

heh... beliau pensyarah kat USIM... okey...
jom g kelas kat USIM...

the address....
(ang nampak ka???)


the fb of Syaqira Tech...
(nampak tak?) huhuhu....
(agaknya lah, sbb saya pun tiada FB)
 

 
Ne the index lah, semua pun ada...
 
pastu bawah ne, opkos lah dah diluluskan oleh KDN...
 
 

OKEY... SEMOGA BERMANFAAT....




4.  kek lapis yang sedap....

ada yang nak order tak?  home made...mak cik saya buat.... butter yang halal (tak ingat tah nama apa, dalam peti ais umah i pun ada sbb iols buat kek guna butter tu turun temurun)... Insya Allah sedap tidak terhingga....
tinggalkan msg kalau nak order... kek I i export sampai UK ok.... i ada 30 jenis kek... ne sebahagian jer lah masa tgh buat pack 6 in 1....




sampai sengeh2 kawan opis saya sebab berjaya / menang dalam perebutan dengan kawan opis yang lain... huhhuhuhu...
sedia untuk dijual....

 
 
5. drive thru bubur lambok dan program festival ramadhan putrajaya 2013 (1434H)
 
hah.. yang ni lupa nak ambik gambar pamplet tu, nnt kalau ingat balik kang i ambik...
tapi tak per lah dah jumpa kat google.... i copy kat belog orang ini ( saya tak kenal pun beliau, tapi terima kasih ya)
 

 
 
hmmm Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin ataupun lebih dikenali sebagai masjid besi.... banyak betul program sempena ramadhan ne.. yang paling best ada drive thru bubur lambok.... start pukui 4 ... hehehehe.... comellah bukan.... apa lagi, i pun baru tau jumaat lepas... so sabtu petang, i p MTMZA untuk solat asar dan ambik bubur lambok... yeyay....
 
nampakkan 2 bubuk lambok tersebut?
hehe.... my abah took another two...
tapi orang tu bagi jer...
kami tak drive thru pun sbb nk p solat asar kat situ....so turun lah ambik sendiri...
pastu tengah2 tunggu asar tu, tetiba hujan selebat2 nya dengan guruh berdentuman dengan  angin yang dah macam ribut.... and the worse part is, masjid besi kan konsepnya OPEN AIR...
ini lah 1st time iols p masjid besi time ribut, habis basah karpet and lantai....
bilah stand fan pun berpusing sendiri....pastu tengah solat muka basah ditempiasi air hujan...
(owh, MTMZA, sila buat inovasi supaya ada wall yang boleh dibuka dan ditutup mengikur kesesuaian situasi.... huhuhuhu... Pak Jib, sila bagi bajet....pls pls pls)
 
tu yang ada 2 pakcik i letak dalam box hijau tu... right side tu my ayah lah.
i dok kat belakang sambil ngomel. 
"apsal ayah aku tak nak dodok ne, mesti sebab karpet basah... pastu sapa lak pakcik sebelah dia tu, cam dah kenal lama jer gaya sembangnya...padahal ayah tak suka sembang dalam masjid dan ayah ne tak ada lah rajin sangat peramah macam ibu saya.... ayah saya dia suka mendengar"
 
pastu dah dalam kete baru ayah citer, depa sembang macam mana nak keringkan karpet masjid... kahkahkahakah... kelakar... (at first saya pun gelak sebab rasa it was so funny, apsal lah 2 orang pakcik ne susah payah pikiaq camna nak keringkan karpet....)
pastu baru tau sapa pakcik tu n rupa2 nya dia kenal pakcik saya yang wife nya adalah orang yang buat kek lapis kat atas... hahahaha... donya donya... kecilnya lah donya....
dari persoalan karpet membawa kepada kenal berkenalan....
(nota: pakcik saya bukan pembuat kek, dia kerja lain, tak yah lah citer... cuma dia selalu kena jadi "pekerja" makcik saya selaku tukang angkut butter dan telur... hahahaha  uncle... i gelakkan u.... jangan marah... we love u tahu...byak2 kali sbb u beli kan i bag sekolah masa i kecik mengada2 bentak2 buat trick nk bag sekolah gambar beskal.... i ingat tu n i thank u tahu...)
 
ok lah....
THE END....
 
sebenarnya banyak lagi nak citer, tapi dah lah... dah malas... hahahaha.....
*******************************************
 
 

okey... sekian dulu hebahan saya untuk kali ini.... semoga kita cemerlang dibulan Ramadhan dan 11 bulan seterusnya dan semoga diterima amalan kita disisi Nya... ameen....

stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH.... hehehehe....salam sayang semua...nhhas...
 
 
 
 

5 comments:

  1. 1- keychain tu made in chine tau :D)
    2- seronok dapat banyak ole2 dari london
    3- kak teringin nak hadiahkan MIL quran ni..nanti bgtau alamat nak order ye. tulisan ada alamat tu tak nampak
    4- kat sp, bubur lambuk depa masuk plastik ikat tali je..
    5- kak nak masak untuk berbuka..hee

    ReplyDelete
  2. hehehehe.... keychain tak apa...
    bukan elektronik...
    saya pun banyak juga produk made in china...hehehe... my bags, my table cloth etc....cantik dan murah.
    tapi barang letrik tak bnyk sgt... akceli ada juga... tapi kualiti cam hampeh...ne power bank saya sampai 3 kali tukar... huhuhuhu...stress....

    ReplyDelete
  3. Akak anim dan readers yg lain;
    ne alamat syqira tech ya:

    Syaqira Technologies Sdn. Bhd
    No. 6G, Tingkat 7, Blok 1, Pusat Perniagaan Worldwide,
    Jalan 13/50 Seksyen 13, 40675 Shah Alam, Selangor

    www.facebook.com/QuranSyaqira

    ReplyDelete
  4. tahun ni x order kek lapis pun..sob3x :'(

    ReplyDelete
  5. sedih tak sedih tak?
    hehehehe....
    meh datang umah makan kek...
    ada sket lagi...
    kuih raya pun ada sket jer lagi...
    cepat2 datang raya umah aku...

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)