Monday, July 29, 2013

Jom Borong Kurma Ajwah @ Pasar Kurma Malaysia

assalamualaikum wbt....

(kemaskini pada 25.03.2015: saya ada satu lagi pemborong kurma yang juga baik hati dan murah serta berkualiti ... please checkidout here ... i met them a few time oledy ....
mereka ada buka stall kat masjid negara (tak reti nak explain, tapi you all can contact them - gigih saya cari tempat tu kat mana... sebab murah... hahaha...)

dan pernah juga ke kedai mereka di Bentong, Pahang (sangat bersih dan berkualiti) - gigih sampai ke Bentong ku jejaki mereka..

so sekarang ... dah tak yah g kedai... saya suruh mereka pos sahaja ... so lets cekidout ya ...  


Bazar Tamar Al-Arif  : 

website nyer pun sangat bagus (LINK HERE
http://www.alarif.com.my/


P-37, bazar setingkat,
jalan prima 2, taman bentong prima,
28700 bentong pahang, Malaysia
013-3978857 @ 013-2078857
 pasartamar@gmail.com


(dis is our muslim malay bisness, lets support them...) 
suka arh berurusan dengan orang-orang baik ni...



JOM ... JOM... JOM....
dapatkan kurma yang segar dari ladang from madinah...






ayah said like his own ladang kurma... hahaha...
sebab pokok kurma sama cam pokok kelapa sawit...
tapi gambar ne betul ar kat ladang kurma madinah...


 lepas melawat ladang... haruslah pergi beli kurma bukan?
masalahnya... ladang kurma, tapi appricot, kismis, buan tin... semua pun ada...
kau tengok??? berebut2 mereka...

me?  dok belakang jer... sub con kat mak utk pergi beli...
ramai tak nak beli sini sebab they said mahal...
lerrr... mahal tak sampai pun 10 riyal daripada pasar kurma kt area masjid nabawi tu.
tapi kurmanya jauh lebih baik dan fresh berbanding pasar kurma...
i beli sekilo jer ajwah kat sini.... 90 riyal kot...
tp puas hati... alhamdulillah....

okay.... itu cerita weols pada 2011... sekarang 2013... maka kurma ajwah iols pun dah habis... 2012 ramai kawan2 iols pergi umrah, iols kirim ajwah... okey, stock 2012 ada kurma direct from madinah... masalah 2013.... kawan iols dah tak boleh bergi umrah sebab masalah mahram... uols know lah kan peraturan baru dari arab saudi...  so redha...
tapi kurma rumah iols dah habis... ada yang erm non-ajwah... non - mariami... so iols pun peninglah mana nak cari ajwah yang best pada harga berpatutan.... selalu ramai orang bagi i kurma gred bagus2, tapi dis year, mungkin depa pun dah boring bagi i kurma, so i lah pulak kena bagi orang kurma... hahahaha... pastu kebetulan adek nak balik ausie, kurma dia kat ausie pun dah abes, maka mak mengeluarkan 1 arahan p cari kurma adek nak bawak balik... Iols ingat iols pernah kidnap ajwah anak sedara iols punya.... dah kurma abes, tgk2 atas meja ada ajwah se tupperware... tgk besar2 mak dia tulis ARIFF HAKIM. hahahaha... so iols tanya along beli kat ne.... and along introduce to her fren  kak kamilah....
sebelum saya mengarut dengan lebih melalut... nah nah... p copy n click dulu link ne...
korang tak nyesal punya.... (bagi yang tak ada FB macam saya... tak per ar... saya paste ar gambar buat korang terhibur dan terkesan....)
JOM Kita tak yah susah payah pergi pasar kurma....kita beli kat malaysia jer... biar kak kamilah yang bawakkan untuk kita direct from madinah.... (eh kak, betul kan dari madinah?)

BTW I call it pasar kurma kak kamilah....(*_*)

hah... apakah?  kau dah kenapa huda....

https://www.facebook.com/BorongKurma/




SMART & HEALTHY SNACK IDEAS
"Great Service, Quality Product Freshly Delivered
To your ~Door step"
NOSAKA ENTERPRISE www.facebook.com/borongkurma
sms/whatsapp : 016-412 4207
email :
nosaka.enterprise@gmail.com
al-kisah... tayyib....
Rujuk cerita ringkasan di atas,... jangan beri peluang saya melalut....

my along telah mencadangkan untuk beli kurma dari kawannya iaitu kak kamilah (opkos lah kalau dah kawan along saya - haruslah saya memanggil beliau dengan nama kakak, bukan?)...
saya tak ada FB..... tapi tak ada masalah... kak kamilah emel kan katelog nya...
See beliau memudahkan urusan saya sebab lagi senang kot tgk katalog... ada setengah fbShop owner tak nak berurusniaga ngan orang tak ada FB... ek ele... wat jer lah katalog n emelkan...
wat is so big deal about having FB???? hah ??? u tell me now....
(okay - ayat dari orang yang tak suka FB).

BTW, niat asal saya nak beli kurma ajwah jer... sekali kak kamilah anta katalog,  terus berkata dalam hati... "ini pasar kurma madinah ke hapa ne???"
Dari nak beli ajwah je.... hah kau ... dah menambah2 ke kismis lah, appricot lah, kacang cerdik lah... dan tah apa2  lagi... saya ne memang kalau barang baik... beribu pun aku p shop... memang dasar shopaholic....

saya suka semua produk yang ada.... hahaha.... dah lah best... price pun reasonable ...  so how i can say no kan?  opkos lah saya borong sakan bagai nak rak ngan akak kamilah... dah lah kak kamilah ne baik... layankan ajer saya yang meng order list tunggang langgang pusing terbalik lintang pukang... baik giler ar kak kamilah ne...

so apa lagi nak?  produk best... harga terbaik dipasaran... owner pun punyalah baik dan bersopan... pastu dapat sampul duit raya lagi.... (i dah dapat 4 paket tau...) yusuff tayob pun tak pernah bagi saya sampul duit raya... huhuhuhu....



so apa lagi... saya amat mencadangkan pembaca2 yang tersinggah mendarat kat belog saya, supaya pergi mendarat pulak kat fb borong kurma kak kamilah saya (waaahhhh dah jadi kak kamilah aku lah pulak.... poyor sungguh dak huda neh)....  ok meh tgk apa gambar yang ada dalam simpanan saya....

saya dah order ajwah - ntah ada kot 5 kg....
kismis - 0.5 kg
gajus - 3 kg
pistachio a.k.a. kacang cerdek ntah dah 4 kg kot...
apprikot... habatussauda.... dan banyak lagi.... saya dan kawan2 opis jer dah memborong hampir 4 figure... bukan apa nak kabo... memang produk ne best... so tahun ne i nak raya style arab... hidangan kurma, appricot, kismis, gajus, pistachio, ha satu lagi saya beli kacang tumbuk.....

KURMA NABI @ AJWA 

0.5KG=RM65 

1.0 KG = RM 125

* untuk lebih clear, p ke FB beliau, atau kalau tak ada FB macam saya...
u can emel her or whatsApps her okay...

BUAH APRICOT KERING     0.5 KG = RM 20
1.0 KG = RM 38 


GOLDEN RAISINS (JUMBO)
0.5 KG = RM 20
1.0 KG = RM 38 


BARLEY PEANUT CANDY 

(KACANG TUMBUK) 

0.5 KG = RM18 
1 KG = RM 35 ( +/- 80 BIJI )



BIJI HABATUSSAUDA
100 gm = RM 10

ok bawah ne yang lain2 lah produk yang ada...
(akceli banyak lagi... tapi dah letih ar nak upload)
for those yang pernah p madinah....
perasaan saya tgk katalog kak kamilah... adalah seperti berada di pasar kurma madinah
(versi kak kamilah...hahahaha)...
n she mentioned ajwah is from madinah lah...



*********the end**********

p/s: korang blh choose nak self collect or suruh pos pun boleh...  see this...
  
 ramai okey customer beliau ...







  

sekian dulu promosi tak bergaji saya untuk kali ini.
BARANG BAIK KENA KONGSI DENGAN RAKAN...
Baru gembira dan best.......

till then...
stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH.... hehehehe....
salam sayang semua...
nhhas


11 comments:

  1. huda, kena tunggu stok "baru" madinah kak nanti habis dulu...heee...

    btw..thanxle infored kedai ni...manalah tau kan, nak p terjah sana

    p/s tentang al quran ni, kak belum sempat lagi nak contact pengedar tu. tunggulah lepas syawal nanti..

    ReplyDelete
  2. okey kak nim...
    akak yang jual kedai ne dok penang ja... akak blh self pickup pun

    ReplyDelete
  3. salam....saya nak tanya ada jual x sejenis kacang tumbuk yang seakan cair bercampur dengan kacang cerdik....selalu nye di Mekah dijual dalam tupperware bulat bertutup warna hijau...

    ReplyDelete
  4. Salam, Anonymous...
    Erm, contact number ne 0164124207.. or g ke FB mereka utk tanya yer.
    saya pun tak sure kacang apa yang dimaksudkan. masa saya p mekah saya tak perasan kacang tu.
    maaf yer

    ReplyDelete
  5. kedai kat penang tu kat mana ye?

    ReplyDelete
  6. sedapnya ... semua pun sedap ... kurma, kismis, gajus, pistachios, peanut candy .. nyum ~ :)

    ReplyDelete
  7. menarik.. boleh memborong lepas ni..

    ReplyDelete
  8. Salam Kali sekilo bpe yer kurma ajwa tue..

    ReplyDelete
  9. Nak beli kurma ajwa bpe sekilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya beli ngn bazaar tamar al arif last year rm90/kg.
      Utk ramadhan kali ni rm100/kg.

      Cer try call no kt website dia yg sy sertakn d atas yer.

      Delete
  10. Thanks, Huda. Dah tahu nak cari kurma dan all these kunyah2 bits kat mana :)

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)