Friday, January 30, 2009

boycot atau komplot?



IF YOU SEE ABOVE PICTURE:
AND IF U ARE SO CALLED HUMAN:
I AM 500% SURE TAT U'LL BOYCOT BELOW PRODUCTS

Salam...
aku betul2 tak faham la dengan orang islam ni....aku ni nak lalu depan mcDonald n even nak menghabiskan saki baki bedak jonhson kat umah tu pun aku dah tak tergamak. ni ada sesetengah tu masih muka tak bersalah je menjadikan mcD sebagai santapan...
kecewa betul.
iye...aku faham, pasti akan ada yang berkata, "kami nak support malaysian yang masih bekerja di situ. kalau kita semua boycot, depa nak makan apa. sekarang kan tegah kegawatan ekonomi."
bagi aku, (mungkin pendapat aku ni tak betul), tapi kita ambil contoh la seperti orang islam yang bekerja sebagai pelayan a.k.a GRO di kelab2 malam dsb. dan mereka mengemukakan alasan, "itu jer keje yang saya mampu buat"... tapi kalau merujuk kepada halaqah di forum perdana ehwal islam beberapa minggu yang lalu bertajuk KEBERKATAN REZEKI.... ustaz farid ravi menyatakan "YANG HARAM, TETAP HARAM DIKERJAKAN".....
wallahualam....
renung-renungkan.

3 comments:

  1. Pada aku laa..setiap pendapat adalah benar. Pada yang nak memboikot ada sebab untuk dia boikot. Pada yang tak boikot pulak sepatutnya ada sebab kenapa dia tak boikot. (Don't get me wrong, I support the boycott)

    Yang jadik masalahnya adalah bila ada orang yang tak peduli langsung tentang isu ini.Umat Islam yang tak nak ambil peduli ni yang bakal merosakkan lagi umat yang dah rapuh nih.

    From my observation(in 3 weeks period), McD n KFC is suffering a huge losses. McD Malaysia siap ada kuar kenyataan kat website dia..

    but PIGIDAHHH..
    The amount paid by McD Malaysia to McD International(for the brand) was used to help the SUPER TERRORIST>>ISRAEL

    BOYCOTT!!!!

    ReplyDelete
  2. cube bygkan kita diserang oleh segerombolan tentera..ramai ahli2 keluarga kite mati disebbkn peperangan.dn yg menkong peperangan tu adelah syrkt2 mknn Mcdonalds,KFC,Loreal...kite mesti benci thp cipan nk masuk restoran tu,even tengok pun xbleh.sbb tu la punca sponsor org2 yg kite syg mati...just being on their shoes..feel wat r they suffering...they r our brothers n sisters,having same faith as we do.

    ReplyDelete
  3. wat should i do? i feel like wanna shout at them....huhuhuhu

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)