Monday, December 16, 2013

Jom jalan - jalan ke Melbourne lagi.... sambungan PART ke-1863

Assalamualaikum wbt...

Okay, kali ini pada entri 1863, saya nak bawak korang ke A Maze 'n Things yang terletak juga di Phillip Island, Melbourne....
(okay tepuk tangan... hari ini tiada sesi teka meneka nama tempat....) hehehe...
eh, korang bosan dan menyampah tak dengan entri2 saya? huhuhuhu....

sebenarnya saya dah bosan nak upload gambar... tapi memandangkan saya dah memetik sejumlah 2167 keping gambar, saya mujahadah juga siapkan entri australia ne... seperasan saya lah, saya memang selalu update entri tak siap untuk semua kisah percutian saya... kan kan kan... pergi china, pergi ausie (1st trip - citer pakcik teksi tak abes2 lagi), pergi borneo... semualah...separuh jalan... jadi kali ini saya berazam untuk sudahkan... hahaha...harapnya berjaya...chaiyok huda chaiyok...

okay, destinasi seterusnya pada hari ke-3 (akceli ne tempat ke-2 yang kami pergi), 1st adalah kilang cekelat pada entri 1862,  2nd kami pergi A Maze 'n Things, 3rd sebenarnya baru kami pergi farm yang ada banyak haiwan jinak yang kacak lagi cantik menawan itu... hehehe... well kan dah cakap, saya hapdet ikut 'dan' jer yer... hehehe...

Okay, A Maze 'n Things ne, sungguhlah indah khabar dari rupa... hahahaha... banyak jer menda menarik dalam dia... ada yang tricky, ada yang saya berkata "ek ele, tak heran pun"... hahahaha... poyor... ada yang macam "huk oloh, ko neh nak hapa sebenarnya" (merujuk kepada saya tak faham, game tu nak apa sebenarnya...) hahaha... well, nak masuk A MAze 'n Things ne kena bayar... tak ingat lah berapa dollar. tapi memandangkan mama tak nak masuk, so pada mulanya kami ingat nak teruskan jer ke tempat lain, tapi adek suruh masuk jugak - sebab dah sampai...rugi katanya... dan memandangkan adek dah pernah main kat dalam ne, so kami beli dua tiket jer i.e. untuk saya dan abah... hahaha,... abah mendakwa beliau pernah sampai tempat ne... "dalam surat khabar".... sabor jer lah mendengarnya... hahaha...
unfortunately, my father didn't realy enjoy all the game (of course lah, dah bukan peringkat abah kot nak main menda merapu kat dalam ne)... tapi abah layankan juga lah anak bertuah ne play some games inside... since abah tak enjoy, saya pun hilang mood... hahaha... dan abah tak berjaya ambil gambar seperti yang saya nak... hehehehe.... tak apa abah.. yang penting bukti kita dah sampai tu ada.... hahahaha.... thanx abah...




umah yang air dia mengalir jer...
pastu ada kerusi n orang lemas kat dalam dia...
saya ingat boleh masuk rumah ne, kot lah ada any trick...
erm tapi tak ada apa pun... tak boleh masuk rasanya...
hehehe....



owh yer...
kami sewa kete ne...
total sehari setengah (8pg day 3 till 3pm day 4) dalam USD176.
okay lah berbaloi sewa kereta...
selesa untuk mama dan ayah saya berjalan2...
btw, nissan almera ne agak tak sedap untuk memandu...
hehehehe.... walaupun dalam dia luas dan best...
tapi dari segi pemanduan, drive preve lagi bagus... hehehe...
btw, citer pasal kereta sewa, nanti saya rangkumkan dalam entri "tips to australia kay, Insya Allah"

okay... masuk2 jer dah jumpa cermin pelik ne...
alah, kat ipoh masa umur saya 9 tahun pun saya dah jumpa cermin ne...
tak heran...
tapi gambar tengah tu kelakar juga... hahahaha....

jalan lagi... masuk lak bilik gravity ne...
weing sekejap kepala... mmg pening dengan graviti nyer.
asyik nak terjatuh dan buat saya rasa nak muntah...

trick masuk A MAze 'n Things ne, korang kena kreatif lah ambik gambar.
banyak tempat korang leh buat trick dan kenakan orang yang tengok gambar tu...
tapi well.... kami macam tak berjaya sangat mengambil gambar pada sisi yang menarik ... heehehe..ee...


pada posisi saya duduk ambil gambar tu...korang boleh diri dan cuba jatuhkan diri...
tapi korang tak jatuhnyer lah...
kata bilik graviti... hehehe...
tapi bila saya suruh abah diri, abah gagal diri pada postur yang betul...
bila saya diri postur yang betul, abah pulak gagal ambil gambar pada sisi yang betul...
hahahaha... pening weih bilik ne...
jadi sebelum kami termuntah dan terjatuh, elok ler kami keluar... hahahaha....

*** okay skip beberapa gambar, sebab sisi tak cantik/ rosak***

seterusnya...
saya tengok adalah papan gelongsor ne... tengok orang main cam best jer.
kali terakhir naik papan gelongsor umur 9 tahun kot (ntah tak ingat).
so saya pun naik... ku ingatkan papan gelongsor biasa... rupanya...
giler ar weih... macam game bunuh diri...
nasib baik saya tak mati terkejut.... serious weih... mencemaskan...
giler apa kau bergayut kat palang tu, pastu lepaskan tangan kau macam tak ada motip...
terentak jugalah kepala saya masa terjun tu...
bengong... siap saya jerit "pull me back...pull me back".
pastu auntie pekerja tu cakap ... "weih tak ada orang mati lah main game ne"...
dalam hati saya "maybe i'm de 1st one?"...
seriously weih... masa saya nak lepaskan tangan tu saya berdoa "janganlah aku mati sebab terkejut dan terlalu takut... huhuhu nescaya itu dipanggil mati sia2..."...
apa2 pun alhamdulillah....selamat r...
TAK MAU MAIN GAME NE DAH...
saya takut tinggi (tinggi terjunan ne dalam ketinggian 2 tingkat bangunan rasanya...
huhuhuhu....)
tapi sebenarnya, this is de only game yang saya rasa best untuk main sebab game dan trick lain tu macam... "hmmmm...."
or mungkin kalau saya masuk dengan anak2 sedara dan rakan sebaya or adek saya,
we'll enjoy more.
hehehe....



tak tau lah apa mamat dan minah saleh tu berkata-kata mengenai saya didalam hati mereka...
hehehe...

eleh... magic ler konon... ada kepala tak ada kaki...
cer korang teka apa trick tempat kat bawah ne...?
hehehehe....




ha.... ne satu lagi...
game dalam cermin...
hahaha... abah saya cuak gak nak main, tapi eleh...
tak thrill pon... senang jer cari jalan keluar...



ha.... gambar ne, memang kelakar...
saya pun tertipu dengan pakcik omputih tu...
hampeh betul...
rasa nak tolak jer bagi jatuh... hahahaha....



AYAT ORANG KECEWA...
"WE ARE ALL INDIVIDUALS"
*** saya tak faham camna nak main game ne...***
tak der lak orang jaga time ne, so tak leh tanya...
so tinggalkan jer...


 next....
main maze papan ne...
pun abah cuak nak main... tapi saya paksa abah main...
hahaha... abah takut tak jumpa jalan keluar...
saya dengan eksyen nyer...
"ala senang jer... tak thrill pun. jangan risau, insya Allah jumpa jer jalan keluar"
hahaha.... sungguh... tak thrill pun menda alah papan ne...


okay... ne pulak, kat luar... ada park lain...
ne tempat orang buat BBQ.
Memandangkan tak ada orang, so kami solat kat sini...
so okay, sapa p phillip island, boleh kot ne salah satu tempat leh lepak solat.
bawak alas kay.
mulanya ingat nak solat kat panguin parade.... cis nasib baik tak ... ramai gler orang weih...


okay... kat A Maze 'n Things ne banyak lagi game, tapi saya tak ada gambar menarik nak gebang...
erm kalau korang g, ngan anak2 kecil/ teenage / g ngan kawan2 yang sporting, masuk lah...
best jer tempat ne... kalau ada chance... saya nak masuk lagi tempat ne... bergantung saya masuk dengan sapa pada masa tu... saya tak salahkan ayah saya, sbb tempat ne memang tak sesuai untuk orang yang dah berusia...  so kalau nak bagi mama ayah saya enjoy, kami kena pergi laut, farm, botanical garden... sure mereka enjoy... eh bukan mereka jer...kami semua pun enjoy... we love nature... hehehe... tunggu ea... banyak lagi park yang kami pergi... ada garden yang cantik... mama ayah enjoy gler... saya yang stress sebab saya pakai baju buruk... apa kes... pakai baju buruk di tempat yang begitu.... subhanallah.. cantek weih... nyesal2...
dah lah park tu bukak time summer jer... ate nye, kena pergi lagi ler tahun depan...hehehe...
btw ada gambar mereka jer lah...kat park yang chantek tu...
saya malu ambik gambar sebab pakai baju buruk...
mesti korang tertanya2... (owh perasannya aku), kenapa saya pakai baju buruk kan kan kan...
okay... kita jumpa dalam entry hari ke-4....
entry hari ke-3 ne... ada satu lagi... tempat last...
kita jumpa dalam entry akan datang kay... Insya Allah...



okay semua... love uols.... see ya on next entry, Insya Allah ...
till then... stay tune, stay alive, stay healthy, stay happy and stay away from masalah okay....

loves....nhhas....




4 comments:

  1. hehehe..n3 yang ke-1863 dah rupanya,pandai berlawak juga Huda ni.
    Kalau macam ni tak boleh ajak ummilah Huda, sebab ummi ni pun dah kira sekapal dengan mak Huda, I love nature too..

    ReplyDelete
  2. xper ummi,
    kalau saya g ngan ummi, kita skip tempat ne...
    kita g farm n laut n garden okay...

    hehehehe....

    ReplyDelete
  3. wah seronoknya ... banyak juga tempat-tempat amaze yer ... rumah air tu unik sebab paip tu nampak tergantung.

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)