Tuesday, April 1, 2014

Burtuqol

Nota:

Dear sis NOHAS - kenapa saya tak dapat komen di belog anda?  It show "blank page" at all. huhuhu

......
assalamualaikum wbt....

Jumpa entri ini dalam deraf box... Ntah bila punya deraf pun tak ingat dah... hehehe... 
Nak published - boleh?.... hehehe

penulis blog ini memang menyukai makanan...
^_^
free flow tau air ne. minum lah sebanyak mana yang korang lalu.
pastu nangis rebut toilet.
...hahaha...
opss... gambar tangan itu, bukan tangan saya...

sebab tu ustaz pesan, "makan cukup sekadarnya sahaja. boleh beribadah, boleh kenal orang, boleh jawab salam, sudah lah. jangan kemaruk sangat tengok makanan banyak2 ne".
...hehehe...

sangat betul. sebab tu kena jaga makan minum semasa hari masyaer supaya "tandas" bukan lah satu masalah kepada anda. dan paling penting, berdoalah banyak2 supaya anda tidak diuji dengan masalah tandas.

at least it works for me. saya berdoa sangat2 setiap saat dari Malaysia lagi agar saya tak diuji dengan masalah tandas seperti tak ada air, kena Q panjang, sakit perut yang ntah hapa2 dan sebagainya. Alhamdulillah. saya tidak menghadapi masalah dengan tandas di Arafah dan Mina dan Muzdalifah.... Alhamdulillah.  Akak peguam depan tilam kami di Mina siap boleh mandi 3 kali sehari. hahaha... cayalah kak.  tandas tu kongsi ye muasasah dengan pakej. so jgn lah kata g pakej ada privilage. sama jer. g pakej ne yang saya nampak, makan jer lah privilage nya. sangat banyak. tak sempat nak lapar. tapi dalam pada itu pun masih juga nak komplen.  iyalah, manusia ne, macam2 kerenah. mana pernah puas hati... yer dak....


p/s: ha... saya ngan adek dah jumpa air kotak ne kat alamanda.
semangat adek g panggil saya nak tunjuk. pastu dia kata nak beli "buat kenangan". hehehe

Daripada Aisyah r.a.h berkata ia kepada Rasulullah S.A.W." Bahawa kami dapati bahawa berjihad itu adalah amalan yang paling utama, mengapa kami tidak berjihad, maka sabda Rasulullah s.a.w Bagi kamu sebaik-baik jihad itu adalah haji yang mabrur ". (riwayat oleh al-Bukhari)

6 comments:

  1. jihad melawan hawa nafsu..masa di Arafah, Mina dan Mudzalifah, ramai yg bersedekah fisabillah..byk kali jg dapat buah, air kotak..

    ReplyDelete
  2. Thanks, sbb beritahu masalah ni. Akak pun tak tau ada masalah kat komen box di blog akak, sbb so far, OK..nanti akak tengok..syukran..

    ReplyDelete
  3. dari satu pembacaan, antara sebab kita patut sentiasa berpuasa sunat ialah di zaman dajjal mumcul nanti, makanan tak cukup (dajjal menawarkan syurga yg sebenarnya neraka begitu juga sebaliknya)..
    bila dah terbiasa puasa sunat, in sha Allah kita akan dapat atasi keperitan itu. kak belum dpt pencerahan tentang ini dari mulut mereka yang berilmu..wallahua'lam

    ReplyDelete
  4. Sis nohas...
    tu lah.. dah lama dah jadi camne...
    boleh baca... tapi bila click comment box, page jadi blank... huhuhu....

    ReplyDelete
  5. kak anim...

    owh... tu lah... kena banyakkan ibadat... sementara masih ada kesempatan yang Allah pinjamkan

    ReplyDelete
  6. rasa macam dah komen entry ni,ke terlupa bila dah baca :P

    setuju dengan makan cukup sekadar saja. tapi bila time pose, pantang nampak makanan, aduhai :)

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)