Monday, November 26, 2012

Bila kita DOWN



Bismillahirrahmanirrahim...
(Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih)...

Hmmm ini entri pertama untuk 1434H.
Tak mahulah cerita azam tahun baru, sebab azam tahun lalu pun tidak semua accomplish...

Tahun 2012, menyimpan begitu banyak catatan kisah suka, duka manis masin, masam semua pun ada.  Kalau boleh dikatakan, tahun 2012 ini saya agak diuji dengan beberapa perkara yang melibatkan S.A.B.A.R. 
Sabar itu indah...
Sabar untuk jadi orang yang sabar...
Sabar untuk jadi hamba Allah yang lebih baik...
Sabar untuk menyudahkan kerja yang bercambah-cambah ne...
Sabar dalam berkasih sayang....

Tapi... tapi... tapi... dalam tempoh satu tahun ini (Jika dikira dari Nov.2011-Nov.2012) ini juga, sebenarnya banyak terlalu banyak nikmat yang Allah dah beri kepada saya dan keluarga... Jadi sedikit sebanyak ujian yang Allah beri itu, sesungguhnya tidak terbanding dengan selautan nikmat dari Nya.

Nikmat yang paling besar??? pastilah masih diberi nikmat iman dan islam,  nikmat untuk mengamalkan islam tanpa halangan.... nikmat kesihatan... nikmat rezeki yang melimpah ruah... nikmat belajar.... nikmat mengajar.... Allahuakbar... Banyak sekali nikmat dari Nya.
Semoga saya ini menjadi hamba Allah yang sentiasa bersyukur dan berusaha serta istiqamah dalam menambah baik kualiti serta kuantiti ibadah saya semata-mata kerana Nya... Ameen...

Dan juga.... Nikmat melancong....heheheeee.... Dalam tempoh satu tahun ini Allah sudah rezekikan saya berada di 4 buah negara....
Nikmat menunaikan Haji bersama ibu, ayah dan adek (44 hari di Bumi Makkah dan Madinah).
Nikmat membawa ayah berjalan-jalan ke China (tak habis2 ayah dengan trademarknya "tuntutlah ilmu sampai ke negeri china"... heheheeee).
Nikmat membawa ibu ke melbourne, melihat-lihat tempat belajar adek...Tahun 2013, harap dapat bawa ayah dan ibu sekali lagi ke melbourne....Insya Allah...Ameen...
Nikmat ber assignment ke kota Jakarta... heheheee....

alhamdulillah.... terima kasih Allah...

untuk itu, jika sekali-sekala saya down dan rasa sudah tidak boleh move on, saya selalu mengingati dan menghitung-hitung nikmat yang Allah beri itu...
memanglah nak mujahadah itu tak mudah... tapi kalau dah dapat, ianya cukup indah...
dan saya selalu kata pada diri

PUT YOUR TRUST ON ALLAH...
ALLAH will never let you down...
Insya Allah... Ameen...


Untuk 2013, ... erm.... layan jer lah lagu ne... Harap2 dapat jadi permaisuri dihati orang yang Allah pilih untuk saya.... Ameen...

No comments:

Post a Comment

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)