Friday, August 14, 2009

Al-Fatihah - Ustaz Asri Ibrahim

Al-Fatihah. Atas kembalinya ustaz Asri Ibrahim ke rahmatullah semalam 13 August 2008 = 22 Sya’ban 1430H. Semoga rohnya dicucuri rahmat. AL-Fatihah.

Pemergian beliau secara mengejut/ tiba2 - aku bukak online newss masa tu pukul 11pg, terus shoot ttg berita pemergian allahyarham, terus fwd kat kawan2 terdekat.

Memberi keinsafan bahawa janji Allah itu pasti tiba dan hanya DIA yang mengetahui bila masa itu tiba. Jadi kita mesti sentiasa bersedia menghadapinya. Orang yang mengingati mati adalah orang yang sentiasa berwaspada. Kalau dihitung-hitung, hampir 25 tahun dan 14 hari hidup di bumi Allah ini, menikmati segala nikmat yang Allah beri, terlalu sedikit kesyukuran yang dipanjatkan. Terlalu sedikit amalan yang ingin di bawa pergi (kalau pun amalan itu diterima Nya). Allah…..
Semoga Allah beri kesempatan kepada kita untuk berjumpa dengan Ramadhan 1430H nanti. Semoga Allah mengambil nyawaku dalam iman dan dalam keadaan yang telah mendapat keampunan Nya.

Nihas (pernah jumpa ustaz Asri semasa Rabbani buat persembahan di UTM sedikit masa dulu, dan memiliki koleksi cd bacaan al-quran yang di baca oleh allahyarham)

1 comment:

  1. pembetulan: 25 hari 11 bulan 14 hari... (applicable where necessary)...
    :) - the writer la heh sapa lagi

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)