Friday, April 13, 2012

Antara dua lokasi

Assalamualaikum wbt...

Saja2 mengubat kerinduan... ^_^

 ne lah entrance hotel yang kami duduk kat makkah selama 35hari
Hotel Shubra Al-Khalil.
Walaupun apearance nya agak "old", tapi kami (aku dan adek) sangat senang dan gembira stay Shubra ne.
sangat gembira. 
1. bilik yang sempoi dan kowboy, dengan pengemas bilik tkt 15 si harun yang 'best fren' ngan ibu, sebab dia tak payah tukar cadar, ibu ngn aku yang buat sendiri. tapi nanti ibu bising kalau lama tak nampak muka dia sebab nak mintak plastik sampah dan suruh vacuum bilik. hahahaha...,
2. dewan makan yang best (floor MZ dan SR) dan pekerja2 nya yang baik hati.
walau se bizi dan penat mana, pekerja2 nya akan melemparkan senyuman manis dan tutur kata yang sangat baik... aku rasa mereka student indonesia yang belajar di sana kot. kerja part time.

3.petugas-petugas THTS yang boleh dibuat geng.
(haji zaki, haji shahril a.k.a aku panggil beliau haji dam (sbb kerja dia kutip dam), ustaz shihabuddin, ustazah rohana, hajah azian, hj sahab... waaaa... mereka itu best tahu).

4. Dekat nak p masjid. Aku boleh p sendiri jer kalau ayah p dulu or kalau ibu ngn adek lewat.
Pastu kak aida ngn husband dia mesti report kat ibu sebab aku suka jalan sorang-sorang. heheheeee..
5. bawah tu ada money changes. selalu buli aku. kalau aku nak duit kecik, semedang jer tak ada.
Tapi ayah g tukar beratus2 riyal SR 1, ada pulak.  Hangin betul.
6. sebelah tu pulak kedai ayam golek dan nasi arab... TERBAEK.... hari2 makan pun tiada aku jemu.

rindunya... ^_^

Bawah ne pulak, Anwar Movenpick, Madinah.

1. Mewah tahap gaban hotel ne... punya lah cantik.  sebelum kami semakkan bilik tu macam kat Shubra, mekah, adek pesan suruh ambek gambar.
so beginilah rupa dia...

abah tak sporting... nak gak tu ambik gambar dia.
hahaha...


cantik tempat makan dia, tapi...
pekerjanya tak se baik kat shubra. susah nak tengok mereka senyum...
garang jer muka.... stress kot.
kat sini macam profesional hotel lah, so sangat strict dengan waktu makan...

bilik air pun lagi better.
5 star hotel katakan.

see... dapur pun ada. hehehee...

walaupun hotel dia best, tapi kami lebih gembira di mekah.
sebab kat mekah dapat duduk sekali ngan ayah.
kat madinah, ayah kena duduk bilik lain (sebelah aje pun).
sebab ateh duduk sebilik ngan kiteorang. huhuhu...

kat madinah, langsung tiada aku jumpa money changes, KFC, mahupun kedai ayam golek.
mujur ada pasar tamar. heheheeee...

dan masjid pun, selangkah jer ngan lobi hotel. hehehe...
tapi tu pun jenuh nak dapat ruang dalam masjid sebab tempat muslimat yang amat-amat terbatas.
kesiannya kami.


sekian... sekadar mengubat kerinduan pada bumi makkah dan madinah.

No comments:

Post a Comment

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)