Sunday, October 18, 2009

Sihat Sebelum Sakit

Salam,

Ingat 5 perkara... sebelum 5 perkara...
sihat sebelum sakit...
muda sebelum tua...
kaya sebelum miskin...
lapang sebelum sempit...
hidupppp sebelum mati...

Demkian lah bagi manusia yang ingin mengambil iktibar.

Sihat Sebelum Sakit

Hari ini dalam sejarah. Akceli semalam - sabtu; 17 Okt 2009, aku telah dimasukkan ke wad pada jam 4.00 petang, dan menjalani pembedahan pada jam 5.30 petang. Aku pun tak tau nak cakap apa sebenarnya melainkan HARGAILAH NIKMAT KESIHATAN YANG ALLAH BAGI. Seriously tak best langsung jatuh sakit dan mensusahkan semua orang yang tersayang. 15 kali aku tanya nurse tu bila aku boleh balik. 2hari lagi dia tahan aku mau aku hilang sabar duduk dalam wad tu.... huhuhu... nasibbaik dok private hopital, dapat la treatment good. kau ingat masuk "siptal free" blh ker masuk 4ptg operate 5.30 petang, melainkan ayah kau pengarah spital tu.... huhuhu...bengang tiub darah 20 tiub tak habis lagi neh....

Muda Sebelum Tua

Ni pun sama... betapa aku merindui zaman kanak2, teenage, zaman masuk U. sekarang rasa macam "tua" pulak dah.... jadi aku berazam untuk menghargai zaman muda aku supaya ada "bekalan" untuk di bawa "pulang". yer la, mati tu tak tunggu tua yer dak... sapa tau pukul 5ptg jumaat aku blh bermesyuarat, tetiba sabtu masuk spital kena operate lagi....

Kaya Sebelum Miskin

huish... alhamdulillah... nasibbaik ada kerja, ada duit dan ada insurans... ALHAMDULILLAH. aku ckp kt along, tak dapat claim insurans bayar spital ne, aku terminate polisi aku... huhuhu... harap2, Insya Allah dapat claim tu. sebulan gaji tu bayar bil spital... ayoo ma ayoo pa....

Lapang sebelum Sempit

Yeah absolutely rite.... tomorrow is always the busiest day ... so jangan tangguh walau sesaat pun apa yang anda boleh kerja kan ketika ini walau pun sekadar utk mengucapkan - Alhamdulillah atau/dan "Huda san...aishiteeru"...hihihi

Hidup Sebelum Mati

Ini....kalau tak insaf lagi aku pun tak tau lah nak cakap.... Allahuakbar.... mudah2 an Allah menjempunt aku pulang dalam keadaan telah mendapat keampunan Nya, dan pulang dalam mengImani Nya... Lailahaillallah......

nihas (seminggu mc- tapi aku ada course to attend and work to do...) huhuhuhu....

3 comments:

  1. Masuk wad pasal apa? Dah check-out ke belum ni? Err.. takkan kat spital buleh main internet pulak.. Hmmm.. (gaya orang kampung berfikir..)

    ReplyDelete
  2. Ni pehal nih??? camne leh terdampar kat spital? Nway, hope huda kembali sihat dan keadaan akan lebih baik dari sebelumnye.

    -AZAH-

    ReplyDelete
  3. salam.

    @cerpelai: zaman dah berubah. dunia dah maju.hihihi....segalanya mungkin. kan ada broadband...hihihi... tapi masa post entri tu dah kuar dah...

    @sis azah: perh TERDAMPAR tu. dah macam mermaid pulak bunyi nya....
    I'm back to da office now. rasa cam malu2 sengal jer masuk ofis pagi ne. macam baru report duty.hihihi

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)