Wednesday, December 2, 2009

BADI PROGRAMMING

Assalamulaikum wbt...
TIDAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK
HWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
LARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
(nota: gambar gagal upload)
Ini adalah reaksi aku apabila diarahkan g training system yang apa tah namanya aku pun tak pernah dengar..... (tapi sekarang sudah tahu... dan telah berperangai macam BAGUS)
Aku rasa aku ngan programming ne macam tak boleh dipisahkan nak kata badi macam kasar benar bunyinya... so buddy la.... (tak ikhlas langsung)...

Tapi seriously dah nangis 7 petala langit (TIPU) masa kena p training n in another words, will be part of the migration data team (habes r... jangan sampai pencen tak siap kau bagi aku).....

Mula cam yakin tahap supernova sebab ada 2 lagi officer akan turut serta lepastu depa kena g wat menda lain yang juga tidak dapat dielakkan dan mereka telah mewakilkan kepada anggota bawahan mereka... ne big boss tak tau ne diaorang hantar wakil lain yang bukan officer... memandangkan aku jer officer yang g aku mmg rasa nak nangis nyorok dalam drawer.... kang papehal mesti sure 300% boss cari aku dulu... huhuhu

Programming yang merupakan subjek paling dibenci pulak tu masa zaman mudamudi dulu.... Sebelum balik a day before p, siap search hapa kebenda la software yang diaorang pakai.... malam siap termimpi2 nangis dalam bilik training.....
Tapi semasa hari kejadian.... tada.... aku berjaya... rasa nak lompat berpusing-pusing seperti sailormoon sambil menjerit... BOSS I DAH BERJAYA.... HEHEHE....

Blah ar..... baru berjaya upload satu set dalam database dah rasa glory giler dalam hati.... buat sehari suntuk pulak tu..... tapi ok la kan... kira success juga la daripada ERROR jer memanjang... rasa kecik betul duduk dalam bilik orang2 IT yang mempandang rendah kat statistician ne.... blah ar korang.... macam bagus (ermmm tapi mmg korang bagus pun dalam IT.... hahaha... aku suh korang kira ralat piawai ne karang baru kau tahu)......

hahahaha......(nota; kejadian khamis dan jumaat 3&4 Dis lalu)

Lepastu ahad kena bagi taklimat - sistem; samapai 11 malam pulak tu - over kau... (kan dah kata BADI eh tak tak.... buddy)...
Aku bagi portion aku jer... hampeh betul states ne... nak juga tanya luar skop keje aku... kalo aku jawab kang takut bagi mazhab sesat... pastu dah jadi model tayang muka cun kat depan bila terpaksa mentepis dan mentapis segala soalan ntahapahapantah dari diaorang. tu r boss mai cakap. "dia orang saja nak suruh awak diri depan tu lama2" . ha yerla ... nasib baik angin aku baik, dan terang hati nak jawab soalan2 cepu emas states.... kalau tak, mmg dah gelabah gila...tapi mmg alhamdulillah la aku rasa aku mmg cool amat jawab soalan2 tu. tak reti pun buat muka cool dan penuh ilmiah di tambah dengan iltizam mencari jawapan... last2 g appoint kat subject matter suh diaorang jawab... hahaha...bijak bijak... pas states kena marah ngn tpb mai, terus depa diam... hahaha... sapa suh ty yang tak bertepatan ngn liputan pembentangan aku... tak per yang penting bukan aku marah diaorang... kang diaorang sabotaj data sistem aku... ha nangis lagi... aku malas bab2 gaduh ngan states ne...rekod dah kureng dah ngn states... atau control cun mungkinkah kerna anda yang dah kerut2 muka tersengih2 secara macho kerana aku mengkutuk negeri beliau sebagai contoh.... hahaha... sorry ya ... sapa suruh kau kata kau malas... kau ingat aku rajin nak betul kan utk kauorang semua... beribu line tau tak sistem error gara2 KORANG MALAS.
(nota1: gambar gagal upload... blogspot bengong ke, atau server ne bengong)
(nota2: yea haaaa... peperiksaan di kawasan pergunungan yang hebat....bersama orang yang hebat? ye betul semua hebat.... anda bagaimana???)
(nota3: GPS diperlukan... nenongnenongnenong...)







2 comments:

  1. Makcik!!!!

    Lama tidak kudengar tentang kamu.

    ReplyDelete
  2. still alive...
    hahahahachum...
    dah jadi orang bukit sekarang...

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)