Monday, April 16, 2012

Antara Safa dan Marwah


Kalau rasa pahit, jangan cepat nak luah. Kalau rasa manis, jangan cepat nak telan"


Assalamualaikum wbt.

Hmmm i can say "MUST READ" book kot kepada penggemar novel melayu.  Me walau pun beli buku ne secara tak sengaja, tapi pengisiannya jauhhhh lebih bagus daripada buku yang sengaja dibeli itu.  Sangat bagus lah. Saya bukan lah penggemar novel sangat semenjak dah bekerja 5 tahun ne.  Tapi i can say, ini adalah novel melayu-malaysia -islam terbaik yang saya baca dalam tempoh 3 tahun ini.
(nota: saya tak banyak baca novel pun dalam tempoh 5 tahun ne. selective sikit semenjak sudah "umur banyak" ini.  Kerana takut baca perkara yang tak bermanfaat)...

Apapun tahniah kepada Ismad Astar.  Penyampaian yang cukup baik dan sangat bermanfaat.
Hmmm siapa ya Ismad Astar... Heheheeee.... Saya meneka seseorang. wakakakaka... Harap salah tekaan itu.
Kebanyaka quote ayat Al-Quran yang beliau petik, kebetulannya juga yang sering saya paparkan di blog ini.
Tapi tajuk buku ne sebenarnya macam tak sesuai kot. Heheheeee.... sekadar pandangan...

2 comments:

  1. Kalau masih tercari2 siapa ismad astar, dia bekas profesor mikrobiologi di ukm. Sudah pencen. Sempat lah jadi student fyp dia masa dia jadi profesor kontrak di unimas. Sangat baik orangnya, tegas dalam lembut. Tesis saya dapat cop "well written report" hasil bantuan dia😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh seriousla. fakulti dah sama tu fst ukm. tp mikrob - different school.
      hihihi. ala dah pencen ke. tak dapat cari

      Delete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)