Thursday, April 11, 2013

My Best Fren Wedding

Assalamualaikum wbt...
 
hari ini kita berehat seketika dari siri Travelog Trip to Borneo.... dan melayan hasil cubaan saya yang seterusnya dengan kerjaya tak berapa nak rasmi a.k.a photographer....(muahahahaha...berani seh mengaku photographer)...
Sebenarnya...
saya ada cerita tentang dak ili neh.... My best fren since 12 years ago... tapi... cerita tu i update kemudian setelah mendapat perkenan tuan punya diri dan encik suaminya... sehingga saya mendapatkan limpah perkenan tersebut, jom kita layan dulu gambar-gambar ne...
 
30 Mac 2013 bersamaan 18 Jamadilawal 1434H...
Actually ili nikah on 29 Mac 2013 (17 Jamadilawal 1434H) i.e. petang jumaat. Sepatutnya, saya menjadi pengapit beliau untuk kedua-dua belah majlis, Ili dan Ansar. Tetapi memandangkan saya baru pulang dari Borneo, dan amat susah untuk mendapatkan cuti lagi, maka saya minta ili cari orang lain jadi pengapit untuk event di Ipoh... Lagipun sebenarnya, saya memang tak berapa nak boleh kerjaya interframe jadi pengapit bagai... sebab saya kan selekeh dan selalu salah tingkah cepat gabra... jap lagi buat rosak majlis orang jer...  Saya mohon nak jadi photographer jer... tapi ili insist gak mesti jadi pengapit dia at least untuk one side.... then i said ok - let it be Putrajaya version...
 
So, astri lah yang jadi pengapit Ili masa wedding @ Ipoh...
Aiman and Astri
(both are Ili's cousin)


 
 
Kononnya pagi Sabtu, 30 mac tu saya nak bertolak lepas Subuh... Hah memang "lepas subuh sungguh..." sebab terlelap atas sejadah pas subuh, menyebabkan terbangun pukul 830. time tulah baru kalut nak cari kamera - rupanya memory card plak tak clean lagi, bateri tak charge... eiiii macam2 lah kau ne huda....and time tu lah along buat lawak (tak tak saya yang buat lawak) ... orang tu memang dah kabo nak datang umah minggu tu sabtu or ahad, tapi kan saya demam seminggu pastu g borneo, so umah cam not in place... so kemas2 umah jap sket... dan bertolak dengan lambatnya....  hmmm.. memandangkan itu penghujung cuti sekolah penggal pertama.... jalan jammed giler kot kat highway ipoh....  nampak ne... budak ne dah stress tahap gaban... dah lah lambat... dilambatkan lagi oleh kesesakan di highway....  sabar huda sabar... istighfar manyak2....jap lagi salah masuk jalan pulak... kena pusing medan kit yang jammed tew.. haku stress betul... harap tak ada saman ler... dah lah bawak kete melebihi had laju.... huhuhuhu....
 
...self picture untuk menceriakan diri sendiri....
 
 Dipendekkan citer sebelum saya merapu dengan lebih panjang dan mengarut....  erm, saya sampai lambaaaaat gilers.... 10 minit sebelum rombongan ansar sampai.... tapi alhamdulillah... i manage to meet my dear fren before the event.... so i think it should be ok, and i enjoy the day... so layan lah picture yang sempat i edit ne... special dedication for Ili & Ansar... Selamat pengantin baru uols....


 
 
Abu cam pegang kipas satay jer...hehehe
 
 
 
  


ili penganting yang rock dan brutal...
muahahaha...
 
 

 


Ben pun gelak guling2 masa saya tunjuk gambar ne... sambil berkata :
"biar betul korang ne... apa ada dalam cawan tu?"



Anakanda Nur Ain Wirdania...
memang kerjaya dia memanjat pelamin sampai runtuh munga...
hahaha..
siap tinggal contengan kat guest book ili.
 
 
 


 
 

Ok.... itu jer yang sempat di edit...  ok sambung lagi versi putrajaya ....

stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH.... hehehehe....
********************
salam sayang semua...
nhhas...

2 comments:

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)