Wednesday, September 1, 2010

PadaMu ku bersujud

Assalamualaikum wbt....

...Dengar lagu ne, hati aku tertarik...
******************************************
ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah

esok ataukah nanti

ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa

ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud


Drama janji kekasih - Aku baru berpeluang menontonnya ketika bersahur.
Hmmm.... Aku kurang suka (walau pun lagu temanya aku suka). bagi aku cerita tu macam ambil islam partially...dan dikhuatiri persendakan agama islam yang syumul ini....

contoh bila dia bagi ayat
1. "aku nak bercinta kerana Allah"..
Penulis skrip ne faham ke tak konsep "bercinta kerana Allah".???

2.Apa kes tumpangkan perempuan naik motor...
3. Watak Aliyah, islamik, tapi cara bertudung???? kurang tepat islamik nya.

Verse in Quran surah Al-Baqarah, (208)
"O you who believe! enter into Islam whole-heartedly; and follow not the footsteps of the Evil One; for he is to you an avowed enemy."

Apa pun kenalah berhati-hati, banyak drama sekarang kononnya nk buat islamic, tapi akhirnya hanyalah meninggalkan lebih salah faham terhadap islam....Allahuakbar.....
wallahualam... sekilas pandangan...


No comments:

Post a Comment

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)