Monday, August 13, 2012

Ramadhan di Bumi Melbourne - Siri 4

Day 3: picture sahaja
(day 2 - cerita kemudian...)
Assalamualaikum wbt...
Shopping buah-buahan kat Victoria Market.
Tebaek...
Buah-buahan yang manis dan murah...
Rasa nak bawak balik malaysia...

 tengah pilih buah-buahan utk tuan rumah di city
thank you sister for the accomodation...

dan buah oren tipu tapi benar ne utk ili...
aku dah bodek ili potong 2, bagi aku sebelah...
sbb aku beli sebijik jer utk ili...

ko terharu tak ili?
heheheh...

We thank Allah, Ili likes the gift...
Cermin mata versi koala dan buah oren versi sabun...
Alhamdulillah...
Thank you adek... for unique suggestion.
Tapi... hmmm bag fossil ili tak beli... sebab...
Weih.... Aku pun tak pergi DFO tu...
adei.... 
corelle... handbags.... waaaahhhh....
next time jer lah shopping...

Sambung dalam Ramadhan di Bumi Melbourne - Siri 5
(Insya Allah)

p/s: masa bagi ili hadiah ne, dan ili super duper excited dengan hadiah ne,sebenarnya aku hampir menitikkan air mata.  Ili tanya kenapa? Hmmm... Pemberian yang kecil mampu buat orang gembira dan excited.  Sebenarnya tak perlu bermewah-mewah dalam memberi hadiah.  Apa yang penting pemberian yang diberi dengan keikhlasan, dan kasih sayang. Dan penerima yang sentiasa bersyukur dan berlapang dada dengan pemberian orang...
Allahuakbar...
Walau pun kecil, tapi ianya mampu menceriakan orang lain...

4 comments:

  1. adik belajar kursus apa di Monash yer...

    Monash antara universiti terluas di Australia, cuma Clayton takderlah sebesar mana bandar dia...

    ReplyDelete
  2. Account...

    so dramatic....
    she can't adapt living there...
    ne, dalam tempoh 1.5 sem dah balik tanah melayu 2 kali... heheheee...
    going to be 3rd time on this coming November...

    doa kan dia ya...
    dia cam regret giler dok monash...

    tak tau nak nasihat camna...

    harap2 dia dapat habiskan study dengan jayanya....

    ameen....

    p/s: tahniah for new born khalifah ya....

    ReplyDelete
  3. Salam..

    Seriously, mmg aku terharu, dah letak buah oren kat dpn pc aku, hari2 pandang, hari2 org lain sentuh, bau sabun ni wangi, selalu terbau semerbak hehehe, nasib bukan bau oren, ade yang silap hari terpotong 2 gak buah oren aku tu huhu, thanks Huda cos belikan, Thanks Dini cos suggestkan..and...cantik gak pix from my iPhone eh hehehhe..termausk modelnye sekali hahaha..

    rindu ko~~

    ReplyDelete
  4. heheheee.... terror kan orang yang pandai guna i-phone tu untuk ambek gambo...
    hahahaaaa

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)