Friday, July 13, 2018

Resepi ayam ros / ayam masala

Resepi ayam masala/ayam ros



Goreng ayam dengan kunyit ...
Takyah garing sangat.
Nak garing pun boleh ikut suka hati lah...

Kuah /gravy untuk ayam ros /ayam masala :
Tumis bawang blender + buah pelaga + bunga cengkih
Dah naik bau wangi then bubuh cabai blender
Serbuk ketumbar sesudu dua ikut kesesuaian.
Sos tomato sesudu dua
Buah tomato dihiris bulat
Bawah holand dihiris bulat


Add sugar and salt
Daun ketumbar sikit je.
Dah nampak cantik kuah bolehlah.masukkan ayam yang telah digoreng.

8 comments:

  1. ada lg x? nk dtg beraya ni😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh aje walau dah habis. Back up sentiasa ada... jom... haha

      Delete
  2. sedap nih..lwn dgn nasi tomato, mmg the best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha... ntahlah sedap ke tidak saya masak ni... letak resepi kat sini sebab masak setahun sekali nanti lupa

      Delete
  3. hehe bila nak masak lagi kak ? bleh iols terjah hehehe =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... lepas akak abes makan akak update k...

      Delete
  4. sejak bila bertukar jadi blod masakan ni? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semenjak ig tak boleh log in utk letak resepi.masak setahun sekali. Begitulah. Perlu letak nota di "online" supaya boleh buat ulangkaji. Hahaha

      Delete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)