Friday, May 17, 2013

Real Life is Real

Assalamualaikum wbt....
 
 
Huhuhuhu... (ok nampak ketara darjah ke confusan diri sendiri)...
 
akceli....ok, tatau camna harus saya mulai....adoiya....
 
ok.... first nak cakap erm....ok.... nak cakap pasal follower... hmmm saya  menerima beberapa pertanyaan dan permintaan menerusi emel dan sms and some drop kat kotak komen...
 
"cik huda, camna nak follow blog anda"....
"nh, apsal tak letak follower"...
 
dan yang sama sewaktu dengannya... dah lama pertanyaan ini diajukan, since 4 5 tahun sudah tapi eden wat donno jer... jawapan saya ....
 
1. zaman dahulu kala i.e 3 4 tahun sudah, saya  tak letak kotak follower sebab saya  rasa tak ada orang nak baca blog neh... muahahahah.... tak best giler...
2. saya  ada blog untuk suka2 melepaskan geram dan apa yang terpendam dalam hati.... so saya tak nak ada follower sebab saya  tak nak orang follow... saya  tak nak kawan2 tau saya ada blog pun.... paling saya tak nak orang2 opis ne tau saya ada blog... giler per... tak dapat la saya  buat ayat sentap dalam ne.... muahahahaha...
padahal dalam senyap saya tau ada gak beberapa rakan dan staff opis yang tau pasal blog ne...mihmihmih.... tapi diaorang tak pernah drop say kat komen box, sebaliknya antaq emel and sms me ttg entri2 yang saya tulis.... mihmih....comel betul ... sorang tu dah jadi arwah dah...
 
(al-fatihah untuk arwah aizam...engkau lah sahabat... engkaulah teman... ketiadaan mu menyebabkan aku dah tak refill stock makanan kat meja aku sebab dah tak ada orang nak lepak makan2 ngan aku time aku atau kau ngantok.... huhuhuhu...sedihnya...tingal ijan jer yang rajin datang makan ngan aku...huhuhu aku sedih ne... ahad ne 19 mei, genap setahun pemergian arwah... Al-fatihah... semoga kau tenang dan selamat "di sana" sahabat... semoga Allah ampun kan dosa2 kau dan tempat kan kau bersama orang2 yang soleh dan Allah sayang....nanti, kami semua akan menyusul jua... semoga Allah ampunkan dosa2 kita semua dan kita dapat jumpa semula di jannah.... p/s: kami baru pas buat tahlil untuk ko pagi ne, semoga sampai doa2 kami untuk kau sahabat.... huhuhu.... )
****tengok....dah nangis****
 
okey sambung citer....
 
Lama kelamaan, as i'm getting older  tak... as i'm getting matured, dan lama gak ar dalam berblogging ne walaupun sumpah tak glammer macam chika (nurulism.com) mahupun fatin liyana... tapi aku tau blog ne ada skit pembacanya... dan aku dapat ramai gak kawan baru thru blogging... macam hajar, chika, kak anim, sis zabrina... and i met some of them out there in real world, i did received hadiah / kiriman from them etc...

ne yang saya pernah terima daripada Dr.Hajar.
sangat cute duh...
suke sangat bag comel "Proud to be a MOSLEM" tu....

 
Untuk itu, pada tahun 2011, aku telah letakkan button ini...(sebab ada orang komplen susah nak follow, tapi aku masih degil tak nak letak button follower tu...hehehe)
 
 
 
So sapa yang "sayang saya" dan mahu baca entry2 saya, pasti akan masukkan emel diaorang kat sini... hehehehe....
 
Tapi, saya tak dapat nak tahu pun sapa yang dah masukkan emel kat sini... cuma, saya tau ada frequent visitors yang masuk sini tiap kali entry baru thru emel dan dapat trace guna ip... (giler ganas kau g check sampai ip)...
 
tapi tu dulu ar (tinggal kenangan - sila nyanyi lagu ne)....
semenjak google meng update kan blogspot ne, saya dah jadi cam lost sangat sebab setting dia banyak berubah... saya pun bukan ada masa sangat nak godek mentelaah apakah features2 baru yang memeningkan kepala saya neh... banyak lagi kerja lain nak buat....
 
and FOLLOW ME VIA E-MAIL ne tak glammour pun sebab zaman sekarang mana ada orang cek emel sangat.... semua kemaruk FB, twitter, intagram dan tah hapa2 lagi social network yang bersepah kat dalam ini donya...
 
Sepanjang 2012, saya memang tak peduli pasal setting blog - ada features yang google dah diasble kan pun saya tak keluarkan lagi, biar jer tersadai tak ada matlamat kat depan ne...
Saya update entri jer; sbb saya menulis untuk diri sendiri... sampai lah recently ne, saya sendiri dah pening ngan setting blogspot ne...
 
(eh sebenarnya aku nak cakap apa tadi.... bukan nak citer pasal follower ke? mihmihmih... suka giler ar lari topik budak sorang ne.... )....
 
ok lah dipendekkan citer, atas permintaan tak berapa nak ramai, saya letak ar button follower ne ... AKHIRNYA... hehehe.... boleh ar korang add and follow ne, tu pun kalau ada follower dan pembaca lah... hehehehe...  kalau tak ada atau nampak cam looser jer, nanti saya remove ar semula... mihmihmih....
so sekarang.... anda ada lebih pilihan:
1. mensenyapkan identiti anda dengan follow me via emel,
2. memenuhkan kotak follower saya dengan meng add kan saya sebagai fren...
3. p main jauh2 sebab tak suka, nyampah, meluat dengan blog saya....
(eh jangan ar menci2, nyampah2.... tak baik tau... ex-boss saya selalu pesan.... "jangan benci2 kat orang, takut2 orang2 yang kita benci tu orang yang Allah sayang.... Ha, agak2 Allah sayang kita tak kalau kita benci orang yang Allah sayang"....
 
perh... ayat keramat ne saya dah pegang sejak 5 tahun lalu since saya mula kerja kat sini.... huhuhu...
semoga Allah berkati inchi boss saya yang tegas tapi amatlah baik hatinya itu....
 
okey, sebenarnya saya tak blh tahan dah air mata... so tu dulu lah everyone....
 
stay tune... stay alive... stay healthy...stay happy and stay away from MASALAH...

salam sayang semua...
nhhas...
 

1 comment:

  1. eh, kak ada follow by emel tau (kira kak ni pun ketinggalan keretapi kan?)...

    p/s samalah cam kak. mula2 buat blog syok sendiri. orang ada, dia pun ndak. bila tengok ada yg layan cerita kita, syoklah pulak..heee

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)