Friday, May 16, 2014

Selamat hari Guru Ibuku Ayahku dan Guru-guruku...

Assalamualaikum wbt....

Guru bagaikan NTV7 kerana kena "ceria selalu"...
Kadang - kadang guru seakan TV3 kerana menjadi "INSPIRASI HIDUPKU"...
Yang pasti guru juga seperti TV9 kerana "DEKAT DI HATI"....
Sebab apa? Sebaaabbb.... 
GURU macam pakej ASTRO "MACAM-MACAM ADA"...

Walau apa pun, nak habaq mai... pesan guru menerusi TV AL-Hijrah...
"SEGALANYA BERMULA DI SINI"

Selamat Hari Guru... buat Ayah dan Ibuku... walau pun mereka bukan berprofesion seorang pendidik di sekolah.. tapi merekalah guruku yang mengajar ku erti kehidupan di dunia ini...
merekalah yang mengajarkan aku memegang pensil dan mengenal ABC...123... Aliff BaaTaa..
Menemani aku menyiapkan homework...
Menyemak karangan ku setiap pagi supaya aku dapat A ... hahaha...
Ajari aku matematik... minimum 50 soalan sehari kena siap ... kalau tak .... tak boleh tgk tv....
mengajarkan aku mengaji muqaddam dan al-quran...
berkorban segala wang ringgit dan keselesaan mereka demi berusaha menyediakan kami menjadi 
insan berguna hari ini....dan mudah2an insan yangs selamat dunia dan akhirat...

Terima kasih mama ayah... Kalianlah sumber inspirasi ku...

Juga buat guru-guru yang banyak berjasa dari seawal alam tadika... 
sekolah rendah (Mr. Yu Tiong Seng - the best Math teacher ever... 
Cikgu Rodzidan - my very best BM teacher...
 cikgu fuziah... my very best math teacher di sekolah menengah... 
my science teacher masa form 3 - saya belajar 6 bulan jer ngan beliau untuk cover 3 tahun punya subjek yang saya tak paham2... form 3 baru saya minat sains dan boleh dapat A... huhuhu... Alhamdulillah...
Teacher Ai - my best add math teacher...
 teacher sarojini dan Mr. Raja - my best english teacher kat skolah menengah... sampai dapat A lah BI saya masa espeyem... 
my biology teacher  - cikgu chong,
my physics teacher - cikgu ilyas, 
my chemistry teacher - ada 3 tapi tak ingat nama... owh one of them Cikgu Yusof... dia ajar best...
dan teacher apa ea namanya...saya nyer chemistry 90 tau... hehehee....
ustaz nazri - guru subjek PI... yang bagi saya PI 99% walaupun saya jawab semua soalan dengan betul... bila ditanya kenapa tak dapat 100% jawapan ustaz : "tak ada orang yang sempurna dalam hidup ne".... 
hahahaha... pun boleh lah ustaz...

semua lecturer yang baik hati di matrikulasi dan universiti... 
Dr. Norhaniza yang beri saya ber fail-fail kertas soalan past year beserta jawapan supaya saya tak fail exam... hehehe.... 
Dr. Shah - satu2nya lecturer yang ajar subjek programming yang saya boleh dapat A...
Dr. Robiah... Dr. Sutinah... Dr. Rohanin... - like my mother n sister... help me a lot...
Penasihat akademik - En.Ismail Kamis... 
Dr. Ismail bin mohamad (kami panggil beliau IBM)... asal masuk kelas jer tanya tarikh lahir orang...
Dekan fakulti Prof. Borhan kot (sorry prof tak ingat nama)... tapi Prof ne sempoi sungguh...
memandangkan beliau dekan, dan sangat bizi... kelas beliau semua kena buat awal pagi sebelum waktu pejabat beliau bermula... so saya selalu masuk lambat... satu hari tu saya dah malu masuk lambat... instead of saya cuba datang awal... saya pergi office dekan dan cakap kat PA dia sebab dia tak ada kat bilik... "Kak, boleh tak pesan kat prof, kelas pagi mula lambat 15 minit... saya dah malu nak masuk kelas asyik lewat jer... saya tak sempat nak kejar bas "  (padahal suka tidur lepas subuh sampai terlajak waktu).... heheheeh.... dan Prof pun memenuhi permintaan tersebut... 
sempoi kan... hehehee... dan hanya saya dan akak PA jer yang tahu... hahahaha...
hari ne korang yang baca belog saya pun tahulah sudah....

DAN......sekalung penghargaan buat....
 semua guru-guru yang mengajarkan saya walau sekelumit ilmu samada formal atau ilmu kehidupan...
yang saya ingat nama kalian mahupun yang telah saya kabur namamu tapi wajahmu masih segar diingatan...

Semoga Allah sayang guru-guruku selalu...
Ya Allah, rahmati guru-guru yang ikhlas mendidik ku , 
semoga mereka selamat di dunia dan akhirat....Ameen...

Akhir sekali...

Selamat hari Guru...
terima kasih cikgu...
Saya sayang cikgu-cikgu semua selalu....
Insya Allah....

~Loves... nhhas~

8 comments:

  1. description guru yg paling lengkap..guru - Guna Untuk Rakyat Umum, tak mcm Astro Ceria - 'untuk kita2 aje'..

    akak dh tak ingat nama cikgu2..sekolah rendah/menengah..huhu..teruk sungguh..

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Guru ... terima kasih cik gu...

    ReplyDelete
  3. Guru macam2 ada...cam ASTRO, hihi

    Guru kita yang utama..
    Nabi Muhammad Sollallahu Alaihi Wassalam...

    ReplyDelete
  4. u r very interesting person....(*_<)

    ReplyDelete
  5. bodek ea? hehe... duit gaji dah ada allocation.... belanja minum boleh lh.... hihihihihi...

    tima kasih juga sebab jadi cikgu fotografi saya... bnyk ilmu dapat...
    tengs....

    ReplyDelete
  6. siap double post lagi..nampak sangat bodek...

    ReplyDelete
  7. nanges dan terharu saya baca entri ne... mesti awak sangat sayang semua guru-guru awak dan pasti awak ini pelajar yang disayangi guru-guru awak...

    ReplyDelete
  8. Menariklah yang tulisan biru tu.

    ReplyDelete

Nak Komen?
Silakan.Moga beri komen yang bermanfaat. Setiap yang kita tulis Allah akan nilai.Betul tak? (*_*)